Anketa
Uvítali byste v eshopu katalog TecDoc ?
Hodnocení zákazníků

soccerg, heureka.cz, 25.7.  

Mohu jen doporučit.

radim, heureka.cz, 10.4..  

Dodáno co bylo objednáno, nadstandartní jednání, spokojenost

Petr Novák, zbozi.cz, 30.1. 

 objednal jsem, dodali, zatím super

Aztube, zbozi.cz, 13.1.  

Vše proběhlo v pohodě. Doporučuji ostatním.

 

 

Blog - clanky

Startér

Automobilový startér: Výkonný díl, který rozhýbe motor

Automobilový startér je zařízení, které slouží k roztočení automobilového setrvačníku a následnému rozpohybování klikové hřídele, ventilového rozvodu a celého motorového mechanismu. Úkolem startéru je krátkodobě překonat odpor motoru v podobě třecích a kompresních sil a urychlit jeho na otáčky na takovou rychlost, při kterých probíhá spalovací proces. 

Spojka se setrvačníkem

Automobilová spojka: V čem tkví její konstrukce a jak si poradit s dvouhmotovým setrvačníkem?

Automobilová spojka plní několik významných funkcí, bez kterých by provoz automobilu byl takřka nemožný. V článku se dozvíte, jakou funkci spojka zastává, přiblížíme hlavní konstrukční části a vysvětlíme, jak si poradit s vadným dvouhmotovým setrvačníkem, a zda se vyplatí přestavba na jednohmotový setrvačník.

Automobilový alternátor

Z pohledu elektrického napájení automobilu jsou nejdůležitějšími komponenty autobaterie a alternátor. Zatímco autobaterie primárně slouží pro napájení startéru a elektronických zařízení při vypnutém motoru.  Alternátor naopak generuje elektrický proud při nastartovaném motoru. V článku se dozvíte, z čeho se skládá konstrukce alternátoru, přiblížíme schéma zapojení alternátoru, naučíte se měřit jeho funkčnost a dozvíte se, jak poznat nejčastější poruchy alternátorů.

K čemu je EGR ventil a jak funguje

Většina osobních automobilů, které splňují emisní normu Euro IV a vyšší je vybavena EGR ventilem. Víte ale, k čemu EGR ventil slouží, jak ovlivňuje chod motoru a jaké jsou jeho nejčastější poruchy?
Speciální ventil EGR neboli Exhaust Gas Recirculation je označení pro technologii sloužící k recirkulaci spalin. Proces úpravy spalování za pomocí EGR ventilu umožňuje snížení emisí výfukových plynů. Díky tomu motory dosáhnou na emisní normu Euro IV a Euro V. Vedle EGR existuje také technologie SCR – Selektivní katalytická redukce, která slouží k podobnému účelu.
 

 

Nepodceňujte opotřebení tlumičů

Tlumiče pérování jsou nezbytnou součástí všech automobilů, motocyklů a další dopravních prostředků. Jejich úkolem je rovnoměrné tlumení kmitů pružin a zajištění stálé přilnavosti kol k vozovce. Díky tomu si pneumatiky automobilu zachovávají stálý kontakt s vozovkou, což pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Vůz je snadno ovladatelný, disponuje efektivní brzdnou dráhou a je stabilní v zatáčkách. Bez tlumičů by naopak bylo vozidlo bylo nestabilní, špatně ovladatelné a nebezpečné. 

Víte, k čemu slouží lambda sonda a jak poznáte její poškození?

Lambda sonda

Současné, stále se zpřísňující, emisní normy kladou čím dál větší nároky na množství škodlivin a pevných částic obsažených ve výfukových plynech vznětových i zážehových motorů. Opatření, jak účinně snižovat množství emisí závisí na efektivitě spalování, kvalitě pohonných hmot a také na důsledné filtraci výfukových spalin prostřednictvím katalyzátoru.
A právě první zmíněný faktor, efektivitu spalování, pomáhá u vznětových motorů regulovat kyslíková lambda sonda, jejímž úkolem je měřit množství kyslíku ve výfukových spalinách. 

K čemu slouží a jak fungují pružiny pérování?

Pružin pérování

Správné odpružení automobilu stojí za komfortní a bezpečnou jízdou. Víte však, jak pružiny fungují, jak poznat jejich opotřebení, a kdy je vhodné je vyměnit? Pokud ne, pak odpovědi na veškeré otázky se dozvíte v následujícím článku.

 

Jak často měnit stěrače na autě?

Dva důvody proč dbát o stěrače. Bezpečnost především. Nižší náklady provozu. Lišty stěračů vyměň dvakrát ročně.
 

Jak zjistit vadný krokový motorek

Jak zjistit, že krokový motorek je vadný? (regulátor volnoběhu, volnoběžný ventil a krokový motorek jsou názvy pro stejný díl) Vaše auto vykazuje tyto závady: - Volnoběžné otáčky jsou příliš nízké či vysoké - Volnoběh je nepravidelný (kolísá) - Motor často zhasíná Pokud vaše auto vykazuje tyto závady, může se jednat o vadný krokový motorek či potenciometr (snímač polohy) škrtící klapky. Je rozumné nechat si na diagnostice v servisu zjistit typ chyby. Diagnostika může ukazovat tato chybová hlášení: 00533 - Volnoběžný ventil, adaptační poloha překročena či podkročena 01257 - Volnoběžný ventil je přerušený Můžete vyzkoušet závadu i bez diagnostiky: …

Jak zjistit vadný alternátor

Jak zjistit vadný alternátor? Stačí nám obyčejný měřicí přístroj, tzv. voltmetr, je jedno zda analogový či digitální.  Nastavíme příslušný rozsah napětí mezi 10 - 15 Volty. Nastartujeme motor a provedeme 2 měření. Jedno měření provedeme při volnoběhu a druhé při 4000 otáčkách / min. Měříme vždy napětí na baterii mezi póly plus(+) a minus(-). Pokud dobíjí alternátor správně, musí po nastartování zhanout kontrolka dobíjení na palubní desce a na baterii naměříte napětí 13,8V až 14,6V. Napětí musí být u obou měření v tomto rozsahu, v opačném případě je alternátor vadný.  Je-li napětí nižší,…