Hodnocení zákazníků

Aztube, zbozi.cz, 13.1.  

Vše proběhlo v pohodě. Doporučuji ostatním.

mpal, 1.10.  

Velice spokojen, zboží odesláno ihned. Doporučuji.

rudolf555, zbozi.cz, 30.5.  

Všetko ako na drátku.

honzajs, 12.4.. 

 Rychlé doručení, vše bez problému, díly zatím fungují.

 

 

Blog - clanky

Spojka se setrvačníkem

Automobilová spojka plní několik významných funkcí, bez kterých by provoz automobilu byl takřka nemožný. V článku se dozvíte, jakou funkci spojka zastává, přiblížíme hlavní konstrukční části a vysvětlíme, jak si poradit s vadným dvouhmotovým setrvačníkem, a zda se vyplatí přestavba na jednohmotový setrvačník.

Automobilový alternátor

Z pohledu elektrického napájení automobilu jsou nejdůležitějšími komponenty autobaterie a alternátor. Zatímco autobaterie primárně slouží pro napájení startéru a elektronických zařízení při vypnutém motoru.  Alternátor naopak generuje elektrický proud při nastartovaném motoru. V článku se dozvíte, z čeho se skládá konstrukce alternátoru, přiblížíme schéma zapojení alternátoru, naučíte se měřit jeho funkčnost a dozvíte se, jak poznat nejčastější poruchy alternátorů.

K čemu je EGR ventil a jak funguje

Většina osobních automobilů, které splňují emisní normu Euro IV a vyšší je vybavena EGR ventilem. Víte ale, k čemu EGR ventil slouží, jak ovlivňuje chod motoru a jaké jsou jeho nejčastější poruchy?
Speciální ventil EGR neboli Exhaust Gas Recirculation je označení pro technologii sloužící k recirkulaci spalin. Proces úpravy spalování za pomocí EGR ventilu umožňuje snížení emisí výfukových plynů. Díky tomu motory dosáhnou na emisní normu Euro IV a Euro V. Vedle EGR existuje také technologie SCR – Selektivní katalytická redukce, která slouží k podobnému účelu.
 

 

Nepodceňujte opotřebení tlumičů

Tlumiče pérování jsou nezbytnou součástí všech automobilů, motocyklů a další dopravních prostředků. Jejich úkolem je rovnoměrné tlumení kmitů pružin a zajištění stálé přilnavosti kol k vozovce. Díky tomu si pneumatiky automobilu zachovávají stálý kontakt s vozovkou, což pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Vůz je snadno ovladatelný, disponuje efektivní brzdnou dráhou a je stabilní v zatáčkách. Bez tlumičů by naopak bylo vozidlo bylo nestabilní, špatně ovladatelné a nebezpečné. 

Víte, k čemu slouží lambda sonda a jak poznáte její poškození?

Lambda sonda

Současné, stále se zpřísňující, emisní normy kladou čím dál větší nároky na množství škodlivin a pevných částic obsažených ve výfukových plynech vznětových i zážehových motorů. Opatření, jak účinně snižovat množství emisí závisí na efektivitě spalování, kvalitě pohonných hmot a také na důsledné filtraci výfukových spalin prostřednictvím katalyzátoru.
A právě první zmíněný faktor, efektivitu spalování, pomáhá u vznětových motorů regulovat kyslíková lambda sonda, jejímž úkolem je měřit množství kyslíku ve výfukových spalinách. 

K čemu slouží a jak fungují pružiny pérování?

Pružin pérování

Správné odpružení automobilu stojí za komfortní a bezpečnou jízdou. Víte však, jak pružiny fungují, jak poznat jejich opotřebení, a kdy je vhodné je vyměnit? Pokud ne, pak odpovědi na veškeré otázky se dozvíte v následujícím článku.

 

Jak často měnit stěrače na autě?

Dva důvody proč dbát o stěrače. Bezpečnost především. Nižší náklady provozu. Lišty stěračů vyměň dvakrát ročně.
 

Jak zjistit vadný krokový motorek

Jak zjistit, že krokový motorek je vadný? (regulátor volnoběhu, volnoběžný ventil a krokový motorek jsou názvy pro stejný díl) Vaše auto vykazuje tyto závady: - Volnoběžné otáčky jsou příliš nízké či vysoké - Volnoběh je nepravidelný (kolísá) - Motor často zhasíná Pokud vaše auto vykazuje tyto závady, může se jednat o vadný krokový motorek či potenciometr (snímač polohy) škrtící klapky. Je rozumné nechat si na diagnostice v servisu zjistit typ chyby. Diagnostika může ukazovat tato chybová hlášení: 00533 - Volnoběžný ventil, adaptační poloha překročena či podkročena 01257 - Volnoběžný ventil je přerušený Můžete vyzkoušet závadu i bez diagnostiky: …

Jak zjistit vadný alternátor

Jak zjistit vadný alternátor? Stačí nám obyčejný měřicí přístroj, tzv. voltmetr, je jedno zda analogový či digitální.  Nastavíme příslušný rozsah napětí mezi 10 - 15 Volty. Nastartujeme motor a provedeme 2 měření. Jedno měření provedeme při volnoběhu a druhé při 4000 otáčkách / min. Měříme vždy napětí na baterii mezi póly plus(+) a minus(-). Pokud dobíjí alternátor správně, musí po nastartování zhanout kontrolka dobíjení na palubní desce a na baterii naměříte napětí 13,8V až 14,6V. Napětí musí být u obou měření v tomto rozsahu, v opačném případě je alternátor vadný.  Je-li napětí nižší,…