Hodnocení zákazníků
 
 
Žaneta, heureka.cz, 21.3.  

Vše v pořádku doporučuji ...

 

Michal Bartkovsky, heureka.cz, 5.11.  

jako vždy vše bez problémů a spokojený

 

Jara, zbozi.cz, 1.11. 

 Zboží přišlo rychle a v pořádku

 

Martin, zbozi.cz, 30.10.  

Rychlost, super chování a kvalitní zboží

 

Jak zjistit vadný alternátor

Jak zjistit vadný alternátor?

Stačí nám obyčejný měřicí přístroj, tzv. voltmetr, je jedno zda analogový či digitální.  Nastavíme příslušný rozsah napětí mezi 10 - 15 Volty. Nastartujeme motor a provedeme 2 měření. Jedno měření provedeme při volnoběhu a druhé při 4000 otáčkách / min. Měříme vždy napětí na baterii mezi póly plus(+) a minus(-).

Pokud dobíjí alternátor správně, musí po nastartování zhanout kontrolka dobíjení na palubní desce a na baterii naměříte napětí 13,8V až 14,6V. Napětí musí být u obou měření v tomto rozsahu, v opačném případě je alternátor vadný.  Je-li napětí nižší, znamená to více příčin, mezi jinými mohou být vadné tyto díy: Regulátor, uhlíky, sběrače, diody, vinutí... Pokud alternátor vydává také různé zvuky znamená to vadné šasi, osu či ložiska.

Každopádně je nutná výměna za nový alternátor.

Nové alternátory naleznete v kategorii Alternátory přehledně rozdělené podle značek automobilů. V e-shopu můžete zakoupit také náhradní díly k alternátorům.