Hodnocení zákazníků
 
 
Žaneta, heureka.cz, 21.3.  

Vše v pořádku doporučuji ...

 

Michal Bartkovsky, heureka.cz, 5.11.  

jako vždy vše bez problémů a spokojený

 

Jara, zbozi.cz, 1.11. 

 Zboží přišlo rychle a v pořádku

 

Martin, zbozi.cz, 30.10.  

Rychlost, super chování a kvalitní zboží

 

Jak zjistit vadný krokový motorek

Jak zjistit, že krokový motorek je vadný?

(regulátor volnoběhu, volnoběžný ventil a krokový motorek jsou názvy pro stejný díl)

Vaše auto vykazuje tyto závady:

- Volnoběžné otáčky jsou příliš nízké či vysoké
- Volnoběh je nepravidelný (kolísá)
- Motor často zhasíná

Pokud vaše auto vykazuje tyto závady, může se jednat o vadný krokový motorek či potenciometr (snímač polohy) škrtící klapky. Je rozumné nechat si na diagnostice v servisu zjistit typ chyby.

Diagnostika může ukazovat tato chybová hlášení:
00533 - Volnoběžný ventil, adaptační poloha překročena či podkročena
01257 - Volnoběžný ventil je přerušený

Můžete vyzkoušet závadu i bez diagnostiky:

Zkontrolujte nejdříve, zda dráty vedení ke krokovému motorku nejsou přerušené a konektor je v pořádku a bez nečistot.. Pokud je vedení i konektor v pořádku, vyzkoušejte přímo na motorku, zda správně funguje:

1. Postupujte takto:
- Vypněte zapalování
- Odšroubujte a opatrně vyjměte krokový motorek
- Připojte konektor na motorek
- Zapněte zapalování
Špička motorku by se měla zasunout.
- zatlačte lehce špičku a vypněte zapalování
Špička by se měla znovu vysunout.


2. Změřte odpor vinutí
Pokud motorek nefunguje jak je popsáno výše, změřte odpor na pinech konektoru motorku. Měl by být v rozsahu 45 až 60 Ohm.

Pokud motorek nefunguje a má špatné vinutí, je nutná jeho výměna.

Postup montáže: Po namontování nové krokového motorku je nutno vymazat na dignostice z řídíci jednotky staré data (v paměti je uchována poslední poloha starého krokového motorku), nebo chvíli jezdit a 10x nastartovat auto.

Druhý postup:

Výměna motorku vyžaduje nový reset hodnot řídící jednotky automobilu. V domácích podmínkách je možno použít tento postup:

- vyčkat až vychladne motor (bude mít teplotu jako okolní vzduch)

- sundat kabel z baterie vozu

- vyměnit krokový motorek

- zpět připevnit kabel z baterie vozu a nastartovat motor

- Po nastartování v žádném případě nezvyšovat otáčky motoru !!!

- počkat až se motor sám zahřeje při volnoběžných otáčkách a sepne se ventilátor chlazení

Poté je možno vypnout motor a krokový motorek bude správně nastavený.

 

Nabídka nových krokových motorků je zde:

https://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/levne-autodily/krokove-motorky